Afvallen voor je bruiloft, hoe doe je dat het best?

Je hebt je hebt alles uitgekozen en zelfs je korte jurk al uitgekozen, maar je merkt dat je door alle blijdschap veel meer leuke dingen bent gaan doen met je partner. En dit heeft jammer genoeg tot gevolg dat je toch wat kilo’s bent aangekomen. Om er perfect voor je bruiloft uit te zien wil je daarom nog wat afvallen om indruk te maken op je partner en op alle gasten. Hoe ga je dit het beste doen? Stop dan niet met lezen want in dit artikel krijg je daar antwoord op.

Stel een doel

Je kan nooit wat bereiken als je geen doelen opstelt. Het is wel belangrijk dat je realistische doelen opstelt. Dus niet: over 3 weken 10 kilo afgevallen zijn. Dit gaat je namelijk tegenwerken en je wordt er ook niet gelukkig van. Daarnaast kan het erg stressvol zijn als het niet gaat lukken.

Stop nooit met eten

Als je echt wilt afvallen, moet je nooit jezelf verhongeren. Dit is namelijk iets wat misschien op erg kort termijn werkt maar nooit langer dan een aantal dagen vol te houden is. Zorg dus dat je altijd 6 maaltijden per dag nuttigt. Hierbij is het belangrijk dat je altijd ontbijt nuttigt, lunch eet en gaat avondeten. Daarnaast zijn 3 tussendoortje ook erg goed voor je (maar natuurlijk geen koekjes).

Naast het doorgaan met eten is het ook belangrijk dat je op vaste tijden eet. Hierbij laat je je lichaam wennen aan bepaalde momenten. Probeer ook niet te laat te eten in de avond. Als je net voor het slapen nog eten binnenkrijgt kan dit slecht uitpakken; je lichaam heeft namelijk geen tijd om het te verwerken in de nacht.

Als laatst is het belangrijk dat je genoeg water blijft drinken. En natuurlijk hoort iedereen dit vaker maar hoe houd je dit vol? Het is belangrijk dat je altijd een fles water meeneemt zodat je altijd de mogelijkheid hebt om water te drinken. Daarnaast raad ik altijd aan om water te bestellen bij uiteten ook al wil je frisdrank.

Trek of honger?

Probeer door te krijgen wanneer je honger hebt en wanneer je trek hebt of je verveelt. Veel mensen gaan namelijk snacken als ze zich vervelen of als ze tv kijken. Probeer voor jezelf dit niet te doen. Als je echte trek hebt, pak dan iets gezonds zoals een paprika.

Sporten

Begin met sporten. En ga dan niet gelijk 6 dagen in de week want dat houdt niemand vol. Ga gewoon 2/3 keer per week sporten. Ikzelf vind het altijd erg leuk om groepslessen te volgen. Hierdoor krijg je meer motivatie en zeg je ook minder snel af.

 

Wil jij nou ook gaan trouwen en ben je opzoek naar jouw trouwjurk? Neem dan een kijkje op the beautiful bride shop.