Dieet Shakes: om af te vallen

Het kiezen van de juiste maaltijdvervanger om u te helpen gewicht te verliezen kan ongelooflijk moeilijk zijn. Er zijn veel zwendel en ineffectieve producten online en veel van deze bedrijven gebruiken hun marketing om mensen te misleiden om hun producten te kopen. Klanten kopen vaak een shake, niet wetende welke maatstaven nodig zijn om ervoor te zorgen dat ze een echt effectief merk kopen.

Tijdens uw reis van gewichtsverlies kunt u een punt bereiken waar het moeilijk is om maaltijden te coördineren, om ervoor te zorgen dat u uw calorie-inname voor die dag bijhoudt. Bepaal of u genoeg calorieën inneemt om de energie te krijgen die u nodig hebt gedurende de dag en voor uw oefeningen, zonder het te overdrijven en uw mogelijke inspanningen om gewicht te verliezen te verminderen. De reden waarom maaltijdvervangers enorm populair zijn, is dat ze een efficiënte, gemakkelijk te gebruiken, vaak smakelijke en effectieve manier zijn om gewicht te verliezen.

De eenvoud van een maaltijd vervangende shake kan het verschil maken tussen stabiel gewichtsverlies en achterblijvende resultaten. Met veel opties om uit te kiezen, kan het moeilijk zijn om te beslissen wat voor soort shake het beste bij u past. Om inzicht te geven, zal onze gids bespreken welke opties beschikbaar zijn en waar in een shake naar moet worden gezocht.

DIEET SHAKES OF MAALTIJD VERVANGENDE SHAKES?

Er zijn grote verschillen tussen dieet en maaltijd vervangende shakes, vooral als het gaat om gewichtsverlies. De belangrijkste verschillen zijn:

Maaltijd Vervangende Shakes Dieet Shakes
Bevat vaak een volledig assortiment van vitamines en mineralen Heeft mogelijk wel of niet een volledig vitamine- en mineraalprofiel
Normaliter lager in calorieën Kan 200 calorieën of meer bevatten
Specifiek gemaakt om langdurige onderdrukking van eetlust aan te pakken Heeft mogelijk niet voldoende vezels om de eetlust te onderdrukken
Gebruikt als een manier om iemand te helpen af te vallen Vaak meer als tussendoortje en als een bron van calorieën bedoeld
Kan meestal worden gemengd met andere ingrediënten Zelden gemaakt om te worden gemengd met andere ingrediënten
Meestal speciaal gemaakt voor mensen die willen afvallen Meer gericht op de gemiddelde consument wiens belangrijkste gewenste voordeel misschien alleen maar de smaak is
Vaak is er de nadruk op het verstrekken van alleen gezonde ingrediënten die het lichaam kunnen voeden De kwaliteit van ingrediënten is misschien niet zo goed omdat er meer gericht wordt op goedkope recepten en massaproductie van hun additieven en samenstellingen
Specifiek gemaakt om te helpen bij gewichtsverlies of gewichtstoename, afhankelijk van het merk Hoewel het wordt verkocht als een dieet shake, is het vaker wel dan niet een standaard shake die eigenlijk niet helpt om maaltijden te vervangen

 

VOORDELEN VAN MAALTIJD VERVANGENDE SHAKES

Maaltijd vervangende shakes zijn over het algemeen beter omdat ze bedoeld zijn als vervanging van een volledige maaltijd die calorierijk kan zijn, waardoor het voor u moeilijker is om af te vallen. In plaats daarvan zijn ze samengesteld om te helpen bij het handhaven van een stabiel gewichtsverlies wanneer het wordt gebruikt zoals voorgeschreven.

Het is ook bedoeld om trek te voorkomen, zodat gebruikers hun dag kunnen doorbrengen zonder last te hebben van een constant trek gevoel. Dit is de reden waarom ze worden gebruikt om maaltijden te vervangen, om trek voor een paar uur te voorkomen.

Ze zijn ook gemaakt om twee keer per dag te worden gegeten. Dit maakt het eenvoudig om het dieet te vereenvoudigen, dus er is minder behoefte aan het bereiden van maaltijden of het zorgvuldig selecteren van de hoeveelheid voedsel om te eten. In plaats daarvan kunnen gebruikers gemakkelijk genieten van een shake en sommige shakes kunnen zelfs worden gemengd met water zonder een blender te gebruiken. U weet precies wat u krijgt, waardoor u gemakkelijker kunt genieten van gewone maaltijden, omdat uw calorie-inname waarschijnlijk veel lager zal zijn.

Een onderzoek door het Obesitas Onderzoeksinstituut van de University College van Columbia ontdekte dat wanneer een dieet met weinig calorieën werd vergeleken met een maaltijd vervangende shake, de shake was in staat om:

“veilig en effectief een aanzienlijk duurzaam gewichtsverlies te produceren”

Degenen die de studie ondergingen, toonden ook:

“Geen gemelde bijwerkingen”

Dit betekent dat maaltijd vervangende shakes net zo effectief kunnen zijn voor gewichtsverlies als bij diegenen die zorgvuldig voedingsmiddelen selecteren, meten en ervoor zorgen dat zij op schema zijn met hun caloriebehoeften. U kunt uw succes met afvallen vereenvoudigen door eenvoudig een shake te gebruiken waarbij de volledige feiten over de voedingswaarden zijn beschreven en gemakkelijk te lezen zijn. Dit kan op de lange termijn worden gebruikt als een manier om uw resultaten bij gewichtsverlies te behouden in plaats van het verloren gewicht terug te krijgen en het gevreesde jojo-effect te veroorzaken.

Het kan worden gebruikt om eenvoudige resultaten bij gewichtsverlies te ondersteunen in plaats van dat gebruikers zich aan een vaak saai en mogelijk moeilijk te onderhouden dieetpakket moeten houden.

 

BESTE MAALTIJD VERVANGENDE SHAKES VOOR GEWICHTSVERLIES

Er zijn veel belangrijke dingen om op te letten bij het aanschaffen van een maaltijd vervangende shake, onder andere:

  • Ervoor zorgen dat het een grote hoeveelheid vezels bevat: dit helpt niet alleen om de stoelgang regelmatig te houden, maar het kan ook helpen met het ondersteunen van het onderdrukken van de eetlust. Ergens in het bereik van 5 gram per portie zou optimaal zijn om het behoud van de spijsvertering te waarborgen en om trek te voorkomen.
  • Geen shake gebruiken die kunstmatige ingrediënten bevat: ze zijn niet alleen onnodig en worden alleen toegevoegd om ingrediënten te vervangen die beter voor u zijn, maar bepaalde additieven kunnen een risico op bijwerkingen hebben. Kunstmatige toevoegingen zoals voedselkleuring, conserveermiddelen, kunstmatige zoetstoffen zoals sucralose en andere worden alleen toegevoegd om de smaak te behouden of te verbeteren, maar ze zijn niet noodzakelijk.
  • Zorg ervoor dat er een volledig assortiment aan vitamines en mineralen is: wanneer u maaltijden vervangt, is het zeer belangrijk dat u het lichaam geeft wat het nodig heeft om te gedijen en gezond te blijven. Vitaminen en mineralen helpen niet alleen met het onderhoud van veel belangrijke lichaamsprocessen, maar ze kunnen er ook voor zorgen dat u zich op uw best voelt, wat vooral nodig is wanneer u calorieën afbouwt die soms tot vermoeidheid kunnen leiden.

Merken die een volledig assortiment aan voedingsstoffen aanbieden, zullen dat vaak zeggen omdat het een belangrijk onderdeel van marketing is. Door uw lichaam de voedingsstoffen te geven die het nodig heeft, kan het lichaam gezond blijven.

  • Beperken van het suikergehalte: Hoewel het een aangenaam zoete smaak geeft, is suiker in verband gebracht met metabolische aandoeningen en gewichtstoename in het algemeen. Dit is waarom het het beste is om op zoek te gaan naar een alternatief of caloriearm zoetmiddel zoals stevia. Van deze op planten gebaseerde zoetstof is aangetoond dat het geen effect heeft op diabetici, zodat het de bloedsuikerspiegel niet negatief beïnvloedt.

Suiker kan het trek gevoel juist verhogen en het kan het voor u moeilijker maken om af te vallen. Het is ook geen noodzakelijk ingrediënt omdat het lichaam geen suiker nodig heeft om gezond te zijn. Dit is de reden waarom het eten van stevia een geweldig alternatief is, omdat het in kleinere hoeveelheden kan worden gebruikt dan standaard tafelsuiker, zonder dat er ongewenste veranderingen plaatsvinden die bij reguliere suiker kunnen optreden.

Door de bloedsuikerspiegel te stabiliseren, kan het ervoor zorgen dat er geen plotselinge dipjes ontstaan in de stemming en het energieniveau. Sterker nog, verhoogde suikerinname is ook in verband gebracht met gewichtstoename. Dit is de reden waarom het beperken van suiker in alle vormen het beste is, vooral wanneer u een maaltijd vervangende shake koopt. Sommige merken bevatten slechts 1 gram suiker per portie, wat een gezonde hoeveelheid is die nog steeds een geweldige smaak kan bieden.

  • Bevat ongeveer 100 calorieën per portie: de eenvoudigste manier om gewicht te verliezen is door zoveel mogelijk de calorie inname te beperken. Maaltijdvervangers werken goed vanwege het feit dat ze met het beperkte aantal calorieën in staat zijn om een volledige maaltijd te vervangen die gemiddeld wel honderden extra calorieën kan bedragen.

Er zijn merken beschikbaar die bij elke portie ongeveer 100 calorieën bevatten en nog steeds voldoende voedingsstoffen, eiwitten en vezels bevatten en die ook zijn aangeprezen vanwege hun vermogen om de eetlust te stillen. Dit is een significante afname als u het vergelijkt met iets zoals een maaltijd die veel meer calorieën bevat en mogelijk niet genoeg voedingsstoffen bevat.

  • Gezonde bron van eiwitten: Dit is een belangrijke aanvulling op alle maaltijd vervangende shakes omdat eiwitten een van de macronutriënten zijn die de eetlust het meest onderdrukken. Het is ook belangrijk bij het introduceren van oefeningen, omdat het kan helpen bij het herstellen van spierweefsel, waardoor het gemakkelijker wordt om te herstellen van trainingen.

Niet alle merken zijn echter gelijk, omdat sommige geen voedzame bron van eiwitten zijn die rijk zijn aan aminozuren. Wei-eiwit wordt beschouwd als de beste eiwitbron omdat het alle aminozuren bevat die het lichaam nodig heeft, en het is biologisch beschikbaar en gemakkelijk te absorberen. Het kan dus veel efficiënter door het lichaam worden gebruikt om de voedingswaarde te maximaliseren. Dit is ook in verband gebracht met droge spiergroei.

KOOP DE BESTE MAALTIJD VERVANGER SHAKE

Met veel opties is het belangrijk om de handleiding te volgen voor het maken van een gezonde shake door te kijken naar de bovengenoemde spullen.

Veel merken beweren vaak dat zij het beste zijn maar het is belangrijk om te zorgen dat je onderzoek doet naar een merk, ze noemen speciale belangrijke onderdelen. Dit bevat de aminozuren inhoud, waar staat dat het helemaal natuurlijk is en check de voedingswaaren om er voor te zorgen dat de calorieen en suiker laag zijn, terwijl eiwit, vezel, vitamines en mineralen hoog zijn.

Een ander ding om naar te kijken is dat de eerste ingredienten van de shake echt eiwit zijn, aangezien de FDA zorgt dat dit de eerste toegevoegde stof is in een product die vermeld moet staan bij hoge hoeveelheden.

Andere dingen om op te letten:

  • Zorg ervoor dat de shake gemaakt is in een GMP gecertificeerde faciliteit. Dit verzekerd je ervan dat de ingredienten gemaakt zijn in een fabriek die de FDA toestaat.
  • Houd koolhydraten laag aangezien te veel koolhydraten leiden tot meer water gewicht waardoor je lichaam er pufferig en bol uit gaat zien.

Er zijn toegevoegde vetten. Vetten zorgen voor snelle energie en het brein heeft vet nodig om te zorgen dat het optimaal werkt. Vet zorgt niet voor lichaamsvet tenzij je te veel calorieen binnen krijgt.

  • Zorg er voor dat het gemixt kan worden voor je wensen. Sommige merken hebben een blender nodig terwijl andere gemixt kunnen worden met een shake beker.
  • Kijk naar de allergie sectie om te zien of het dingen bevat zoals noten of soja waar je misschien allergisch voor bent.
  • Vermijd GMO eitwit als soja. Soja is vaak GMO tenzij anders vermeld , het word als een van de meest genetisch gemodiceerde gewassen ooit gezien.
  • Lees de bedrijfswebsite om te zien of ze gericht zijn of gewichtsverlies en dat ze grondstoffen leveren om gewicht te verliezen. Niet alle maaltijdvervangers staan bekend om hun eigenschap als gewichtverlies, daarom is het belangrijk om een merk te gebruiken wat dit niet verzwijgt.

Een manier om te zien of een merk echt helpt is door de reviews te lezen die gegeven worden door het bedrijf. Dit helpt je om te zien of andere mensen ook succesvol gewicht verloren hebben en dit ook hebben vol gehouden.

MAALTIJD VERVANGER SHAKE RECEPTEN

Wanneer je een merk koopt wat bij je past dan is het belagnrijk om veel verschillende smaken combi’s te maken om verveling tegen te gaan. Er zijn veel opties die je kunt kiezen maar het is belangrijk om niet te veel van een ingredient toe te voegen want dit kan leiden tot een overschot in calorieen als je kiest voor zwaar calorie voedsle zoals notenboter of zelfs fruit.

Voor het volgende word het aangeraden om een portie van een maaltijdvervanger te gebruiken. Het is ook belangrijk om er voor te zorgen dat de een te mixen is met het volgende, aangezien sommige niet goed met elkaar mensen door een te sterke smaak. Bijvoorbeeld chocolade smaak mixen met cacao poeder kan te sterk zijn. Sommige goede smakencombinaties zijn:

Veel eiwit Een banaan, een handvol ijs, een eetlepel boter en ¾ kopje melk.
Groene voedingssftoffen ½ kopje rauwe spinazie, 1 kopje rauwe boerenkool, 1/2 banaan, 1 kopje melk van uw voorkeur, 1 eetlepel van noot boter en 2 eetlepels havermout.
Chocolade banaan ½ een banaan, 1 kopje van vloeistof of melk, 1 eetlepel rauwe cacaopoeder, een theelepel kaneel en een eetlepel noten boter.
Bessen rijk 5 aardbeien, een handjevol bosbessen, ½ kopje yoghurt, 2-3 ijsblokjes en een ½ kopje melk.
Groene mix 2 kopjes rauwe spinazie, ananas, ½ 2 kopjes een zonder vel komkommer en 1 kopje water.
Advocado bessen smoothie 1 geschilde avocado, 5 ijsblokjes, 4 aardbeien, 1 theelepel honing, 1 theelepel lijnzaad maaltijd (optioneel) en een volledige kop van vloeistof.
Paarse Smoothie 1 banaan, 1 kopje bosbessen, ¼ kopje van haver, ½ een kopje yoghurt, een handjevol amandelen, een handvol frambozen en een kopje van vloeistof.

 

Deze recepten kunnen gedaan worden met verse of bevroren vruchten of groenten. Je kunt de melk vervangen met een vloeistof die wilt zoals water aangezien de dikte van de shake afhankelijk is van de vaste voedinsstoffen die je toevoegt. Door water te gebruiken verminder je de benodigde hoeveelheid calorieen, terwijl je ook gehydrateerd blijft.

Het beste van deze recepten is dat er oneindig veel smaken combinaties zijn die toegepast kunnen worden om je wensen te voldoen. Of je iets nu min of meer leuk vind, het kan je smaak veranderen. Het is dus aanbevolen om je aan te passen en om meer of meer toe te voegen van wat je lekker vind.

Anders dan wat normaal gedacht word kun je best een gebalanceerde hoeveelheid groen toevoegen die belangrijk is zonder dat het erg naar groente gaat smaken. Je kunt je lichaam dus gezond houden terwijl je nog steeds geniet van een shake en niet het gevoel hebt dat je het op moet drinken.

Je kunt er ook voor kiezen om je calorie inname te verhogen door meer fruit toe te voegen, meer voll melk, notenboter en misschien zelfs ijd als je speciale uitputtende langdurige sport gaat doen. Houd het vers en mix het met wat je wilt, dit maakt het makkelijker om je maaltijd vervangers vol te houden.

BESTE MAALTIJD VERVANGER SHAKES VOOR MANNEN

Er zit niet veel verschil tussen maaltijd vervanging shakes voor mannen of vrouwen, dat is dan ook waarom de meeste shakes verkocht worden als unisex producten. Terzij er bepaalde hormonen zijn toegevoegd natuurlijk, dan is er wel een verschil. Het is het beste om deze te vermijden aangezien het manipuleren van je hormonen slechte bijwerkingen kan hebben.

Er is een bepaalde behoefte voor de calorieinname voor mannen en vrouwen maar een lage calorie maaltijd vervanger shake is geschikt voor vetverlies voor beide geslachten. Normaal hebben mannen meer calorieen nodig maar wanneer ze te dik zijn kan het het beste zijn om de calorieen te beperken om gelijk af te vallen.

Een standaard typische inname voor mannen en vrouwen is ongeveer 0.6 gram eiwit per pond.

Een groot verschil tussen mannen en vrouwen is dat het vet sneller op de buik gaat zitten bij mannen, voor vrouwen word dit verspreid over de kont en over de benen. Echter, wanneer je maaltijd vervangers gebruikt is er niet veel verschil in de manier waarop ze je gewicht laten verliezen.